2012. február 10., péntek

Csak engem háborít fel, hogy a Malév csődbe megy, a Ryanair (ami a világ legundorítóbb légitársasága) meg állami támogatást kap???

8 megjegyzés:

akiss írta...

kicsit közelebbről szemlélve millió dolog háboríthatna még fel.
Talán pont ezért, de velem már egyik sem teszi.

(mondják, hogy le kellene állnom a leszarom tablettával...)

foldip írta...

Hosszu valasz kovetkeztik :)
Egyreszt nem vagy egyedul, ha van kedved meg Wizzair ellenes peticiot is alairhatsz (merhat ok jelentettek fel az EU-nal a Malevot, hogy mit kepzelnek magukrol!):
http://konspiradio.blog.hu/2012/02/08/szervezodo_bojkott_a_wizzair_ellen
Masreszt a legfrissebb hirek szerint nem kiveteleznek a Ryanair-rel:
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/11/bloffolt_csutortokon_a_ryanair/

Ami az en velemenyem: A Malev eddigi 100milliardos tamogatasa minden adofizeto allampolgartol 50.000 forintot jelent. Ebbol Ryanair-rel 3 London->Bp retur jegyet tudok venni (egyet mar meg is vettem), de meg Malevvel is kijott volna belole egy London->Bp. Egyszer utaztam is veluk. Elvartam volna ezert a penzert legalabb egy matricat "Koszonjuk, hogy minket tamogatott adojabol, es szetoszthattuk a penzet a haveroknak.". De meg csak ennyit sem kaptam. Engem ez haborit fel.
Termeszetesen amennyiben a Ryanair hasonlo merteku tamogatasban reszesulne, mint a Malev, akkor egyetertek veled. De ha valasztani lehet, hogy egy penznyelobe dobalni bele 100milliardot, vagy egy nyeresegesen mukodo tarsasagba amivel meg repulok is neha, mondjuk 10milliardot, akkor utobbira voksolnek. Nem mindegy, hogy 5.000 forinttal vagy 50.000 forinttal penzeli az adofizeto a haver cegeket.

Julis írta...

És a hosszú válasz :)) Aláírom, hogy a Malév nem volt olcsó, sőt. De mondjuk, hogy a nyereséges társaság otthoni vagy nem, azért az is számít.
A másik meg, hogy a nem olcsó jegyért cserébe mit is kapsz, a Ryanairnél ugye 1 cabin bag, ami annyira 1, hogy egy fényképezőgép se lehet a kezedben beszálláskor, sőt a kabátot is vedd fel (minek ha már a folyosón/buszon leveszed úgyis?), ezek még az AerLingusnál se fordulnak elő. Persye ők azok is, akik fizettetni akarnak a budiért, állóhelyeket akarnak a gépen vagy a legújabb, hogy vidd te a bőröndödet (amiért check in baggage pénzt fizetsz már egyébként is) a gépig, mert a földi személyzet túl sokba kerül. Mondjuk ezek egyelőre csak ötletek, eddig egyiket se engedélyezték. De ahogy az utasaikkal bánnak, az tényleg gáz. Pl mikor muter Malévval jött 2 éve karácsonykor és a nagy hó miatt nem tudtak leszállni, visszafordultak BPre (vicces amúgy, hogy 5 óra repüléssel eljutott Ferihegy 2a-ból 2b-be) akkor mindenkit szállodába helyeztek el, taxival, reggelivel és másnap hajnalban értük mentek. Ingyen . A Ryanair mikor a vulkán mizéria volt elsőként jelentette be, hogy nem térít vissza jegyet, mert ez természeti katasztrófa és csak hazai meg nemzetközi szervezetek nyomására fizetett, elszállásolásról meg szó se volt soha.
Ilyenek miatt mondom, hogy egy gyűlöletes cég. És inkább támogatnám (az én adómból ugye most nem sokáig fut senki otthon) a nemzeti légitársaságot, mint ezt.

foldip írta...

Megértem a szempontjaidat. Bár gyakorlott utazóként én 55x40x20 centire korlátozott kézipoggyásszal vágok neki a fapados utaknak, fényképezőgép pedig a kabátzsebben általában :) (a 10 kilót lehet nem tartom, de online csekin miatt azt nem is mérik soha :D ) A Ryanair nem tesz egyebet, mint betartatja azokat a szabályokat, amiket amúgy mindenki ismer aki rendszeresen utazik (és mire a gate-hez érsz még újabb 10 alkalommal meghallgathatod a hangosbemondón). Mellesleg mostanában egyre több fapados szigorít, rendszeresek a poggyászmérések a Wizz-nél is, szóval nem árt szabályosan pakolni most már mindenhol.

Én továbbra is inkább támogatok 5k-val egy külföldi társaságot (ami versenyhelyzetben marad fenn, ergo piac által szabályozott árakkal és minőséggel), mint 50k-val a magyar mutyizókat. És szinte az egyetlen ok, az az, hogy engem meg az háborít fel, hogy hatalmas mamutcégeket tartunk fenn csak azért mert azokból lehet a legkönnyebben kilopni a pénzt. Mellesleg azt is meg kéne nézni, hogy az így kilopott pénzekből mennyi marad itthon, mert azért aki nagyban csinálja, az nem igen fog otthon leadózni, inkább viszi ki a "zsákmányt" az országból. Bocs ha nem piros-fehér-zöld a szívem, de ha nem azt látnám amit a BKV-MÁV-Malév esetében nap-mint-nap bizonyítanak, hanem becsületes, valóban hatékonyságra épülő cégek lennének, felőlem akár 500k-t is adnék nekik az adómból. De nem így.

Peter Balogh írta...

Nem tom miert kell rinyalni hogy szarul mukodo mamutcegei vannak az orszagnak es szetloptak a penzt. Az orszag szavazott 2 szer is a mutyigazdasagra. Támogatni is pont ezert kellene oket, ilyet akartunk.

Bar mindenki magabol indul ki. Nem mindenki ugy utazik mint te. De legalábbis, nem mindenki úgy szeret.

foldip írta...

:) Politics on? Ilyet akart a "2/3ad", mondjuk inkabb igy. Es nem ketszer, hanem a demokracia hajnala ota ezeket az embereket szavazzuk/szavazzak oda. Teszem hozza: az elmult 20 ev garniturajaban akarhova lehetne ikszelni, nem valtoztatna semmin. Ettol meg nem kell automatikusan szivvel-lelekkel tamogatnom a mutyizast is.

Amugy en is szivesen utaznek nagyobb boronddel (+5 centi kene vastagsagban), de nem 3x tobbert, a Malev gepen felszolgalt muanyag szendvics nelkul megvagyok koszonom, mas kulonbseg nem jut most eszembe. Persze aki megengedheti maganak, azt megertem ha nem fapadossal "szenved". A hozzaszolasom (egyik) lenyege az volt, hogy olyan 2millio ember tamogatta 50.000 forinttal a "mi" legitarsasagunkat, akiknek valoszinuleg a nagyobb resze meg eleteben nem ult repulon, mert meg egy tavolsagi vonatozast is meggondol mert nincsen ra 5.000 forintja.

Persze, jo lenne ha lenne egy magyar legitarsasag. Sot: tamogassuk is, mert meg mindig jobb, mint ha egy kulfoldi nyereszkedik itt es viszi ki a toket. Viszont tamogatni egy teljesen hatekonytalan, penzlopasra optimalizalt tarsasagot, mert az a "mienk", na EZZEL nem ertek egyet. Akkor sem ha a 2/3ad mindenre jogositvanyt ad.

A tema rovidre zarasa reszemrol: jelen allas szerint a Ryanair nem kapott es nem kap semmilyen extra tamogatast. A repter olcson adta at neki a Malev helyeket, de ez nem "tamogatas", hanem ugy hivjak hogy "piacgazdasag": kisebb a kereslet, mint a kinalat, fenntartani az ures helyeket vesztesegesebb, mint olcson odaadni, igy a vevo jo targyalasi pozicioban volt es jo arakat alkudott ki. Igy mukodik mindenutt a modern gazdasagban, es ez teljesen normalis.

Vinie írta...

Az egy dolog, hogy ki hogyan szeret(ne) utazni, az meg egy másik, hogy mit engedhet meg magának. Nekem, a fizetésem mellett, igenis számít, hogy egy légitársaság olcsón visz-e el vagy sem, a célállomásra. Nem hiszem el, hogy bárkiben maradandó károkat, vagy utazást megkeserítő kellemetlenségeket okozna az, ha a 2 órás úton nem tolnak elé egy fonnyad szendvicset és egy deci kólát. Nekem ez a két jelentéktelen apróság nem ér annyit, hogy 10-20ezer forinttal többet fizessek a jegyért. Igazából akkor sem érdekelne, ha olyan magas fizetésem lenne, amilyen nincs. Ha valaki annyira a luxus életmódhoz szokott, hogy 2 órát nem bír ki fapados körülmények között, az utazzon tízszer annyiért másik társasággal. De nekem, akinek tökéletesen megfelel az, hogy felszálláskor bedugom a fülembe a zenét, elnézelődök és mire észbe kapok, már szállunk is le, hadd maradjon meg a lehetőség, hogy olcsón utazzunk, még ha nem is kapunk "ebédet" mellé. A két társaság árai közötti különbözetből meg elmegyek még kétszer külföldre.
Azt meg halkan jegyzem meg, hogy egy az országon belül egy MÁV vonatjegy sokszor többe kerül, mint egy fapados repjegy és a vonatok még koszosak, büdösek is mellé, ezzel még sincs baja senkinek. De ha valakinek tökéletesen megfelel a fapados repülés, az már igénytelen. Fura egy világ ez.

Julis írta...

Nem hinném, hogy fapadossal utazni igénytelen (szerintem az az igénytelen ha valaki megteheti, hogy utazzon mégsem teszi, de ez is más kérdés), nekem a Ryanair vörös posztó le is írtam, hogy miért. Valahogy más légitársaságtól nem hallok állójegyekről meg hasonlókról, vagy a check in bag nyári 15 kilóra csökkentéséről (ha valaki nem hétvégére utazik, annak kell szerintem).
De leginkább arról akartam írni, hogy engem zavar ha a Malév, mint nemzeti légitársaság megszűnik, de egy ír meg kedvezményeket kap. A politikai vitába meg annyira nem akartam beleszólni, mert szerintem egyik kutya másik eb, csak ezt nem szerencsés hangoztatni.