2013. május 25., szombat

Egyrészt elismerem Erőss Zsolt teljesítményét a hegyeken. Főként azt, hogy volt bátorsága és kitartása a saját, egyátalán nem szokványos életét élnie.
Másrészt engem ezekben a hegymászós történetekben mindig is inkább a serpák érdekeltek, akik mondjuk havonta felmennek ezekre a csúcsokra (tudom, hogy nem mind mászik fel állandóan a csúcsra, de elképzelhetetlennek tartom, hogy legalább párszor ne tennék meg) és jóval összetettebb a feladatuk, mint a mászóknak. Nem is értem egyátalán, hogy még az Amazonon is alig van róluk valami.
Persze azért tisztában vagyok vele, hogy fele ilyen fürgék nem lennének a Holt tenger környékén, ami nem elég, hogy jóval a tengerszint alatt van, de még forró is. Vagy csak Adél szavaival: megnéznék egy buszravalót mikor szélnek eresztik őket a Hortobágyon.

3 megjegyzés:

foldip írta...

De ami van, az legalabb 5 csillagos:
http://www.amazon.com/Buried-Sky-Extraordinary-Climbers-Deadliest/dp/0393079880

Szorozd fel a tema iranti keresletet azok szamaval akik tudnanak rola konyvet is irni, azaz jartasak a temaban es irni is tudnak. No igy jon ki ez az egy jo konyv :)

Julis írta...

En vegul ezt rendeltem:
http://www.amazon.com/Tigers-Snow-Climbers-Jonathan-Neale/dp/0349113505/ref=sr_1_5?s=books&ie=UTF8&qid=1369560866&sr=1-5&keywords=tiger+of+snow+sherpas

Persze Kindle edition egyikbol sincs...

dzsiz írta...

Beszelgettem Klein DAviddal ezekrol a Sherpakrol, es kiderult, hogy a csekely tudas alapjan felepitett kepem nem helytallo roluk. Ezek ugyanugy tanuljak a hegymaszast, meghozza az elejen sokan Europaban, ugyanugy technikai oltozetben masznak, fasza 21. szazadi cuccokkal, es mielott a sok hulye europai neki indult vmikor 100-150 eve meghoditani a Himalayat, ezeknek eszuk agaban sem volt 6000m -nel magasabbra menni, es hobbibol hegyet maszni barmilyen magaslaton. Es most is jo penzert teszik csak ezt...
Szoval ezt nem godnoltam volna.